воскресенье, 10 февраля 2013 г.

методи моніторингу якості освітньої діяльності початкової школи

217.56 Kb.Название Дата22.03.2012Размер217.56 Kb.Тип Содержание Смотрите также: ПРОЕКТНО-ВПРОВАДЖУВАЛЬНА Д¶ЯЛЬН¶СТЬ ЯК МОДЕЛЬ САМОМЕНЕДЖМЕНТУ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАѶ ¶ВАНО-ФРАНК¶ВСЬКО· ОБЛАСТ¶ Надя ПОПОВИЧ, завдувач вддлу дошкльно та початково освти ¶вано-Франквського обласного ¶ППОЛабораторя дошкльно  початково освти ¶вано-Франквського О¶ППО працю над проблемою Проектно-впроваджувальна дяльнсть як модель самоменеджменту вчителя початкових класв . · актуальнсть зумовлена змною теоретико-методологчних засад в управлнн нновацйним розвитком загальноосвтнього навчального закладу, зокрема, й пслядипломно педагогчно освти. Мова йде про перехд вд адмнстративно-функцонально модел управлння до конкурентно-представницько та проектно-нвестицйно, теоретично обAрунтованих Л.PДаниленко. ·х вдмннсть поляга у клькост рархчних рвнв управлння, наявност горизонтальних зв язкв мж ними. Як зазнача вчена, пд час нновацйно дяльност велику роль вдгра нновацйний педагог (агент змн), який здйсню педагогчну дяльнсть за самостйно обраним напрямом, ма високу мотивацю прац  досяга значних результатв. Педагоги-новатори формують творч команди , так зван проектн групи, яким надаться часткова автономя (виокремлено нами Н.PП.) в дяльност [1,P38]. Дослджуючи тенденц розвитку управлння соцально-педагогчними системами, Г.Pґльникова [3] акценту на активзац людського потенцалу як засобу самореалзац, що сприя посиленню процесв децентралзац та гуманзац в освт. Мова йде про залучення педагогв до спльного вироблення управлнських ршень на основ да(пол)логу, делегування вдповдальност за виконання роботи, посилення гнучкост зв язкв мж виконавцями (перерозподл завдань), що характеризу гнучксть органзац  управлння науково-методичною роботою на регональному рвн. Вддл початково освти лаборатор О¶ППО реалзу науково-методичн проекти ( Превентивна освта , Довклля ¶вано-Франквщини , Економчна освта , Проектна педагогка , Етнопедагогка ), програму впровадження системи розвивального навчання Д.PЕльконна В.PДавидова. Останн забезпечують ефективнсть науково-методичного супроводу впровадження освтнх нновацй, що мають високий проектний потенцал щодо реалзац основних напрямв модернзац освтньо галуз, сприяють виршенню конкретних проблем регонального рвня. У початкових школах област застосовуться 22 нновац, зокрема, педагогчн системи (етнопедагогка М.PСтельмаховича, педагогка житттворчост ¶.Pґрмакова та нших; освтня система Довклля В.P¶льченко, К.PГуза; система проблемного навчання; розвивального Д.PЕльконна В.PДавидова), технолог (грове, нтерактивне, нтегроване, особистсно зорнтоване навчання та виховання, метод проектв, нтенсифкаця навчання (на основ опорних схем, моделей), груповий спосб навчання, колективн (групов) творч справи, технологя Створення ситуац успху , розвитку критичного мислення, а також нформацйно-комункацйн технолог), програми (превентивного навчання, Основи економки , Логка , Зарубжна лтература у початковй школ), Всеукранськ проекти Крок за кроком , Росток , Ранков зустрч: розвиток взамоповаги та толерантност . Так, у рамках проектв отримали системний науково-методичний супровд майже 60% нновацй, нш упроваджуються вчителями самостйно, реалзуючи на практиц де саморегулювання професйно дяльност, самоменеджменту нновацй учителями. Останн розроблялися у працях Л.PДаниленко, Г.Pґльниково, В.PЛазарва, С.PПодмазна та нших. РисунокP1 Форми науково-методичного супроводу впровадження освтнх нновацй Зазначимо, порвнюючи програмний та проектний пдходи в систем методичного менеджменту нновацй, В.PЛогвн, С.PНабой пишуть, що будь-як д в межах програми орнтуються на досягнення певно заздалегдь поставлено мети, реалзацю окреслено модел й перевряються на вдповднсть м, а отже, для конкретного педагога вони здебльшого мають виконавський характер. Натомсть у межах проектного пдходу дя завжди  нцативною  сприйматься як потенцйний ресурс (виокремлено нами Н.PП.), важлива цннсть системи, вд яко очкуться позитивний вплив [4,P12]. Таким чином у процес реалзац проекту, зокрема, Довклля ¶вано-Франквщини учител набули цнного досвду самоменеджменту нновацй. На уроках довклля ними застосовуються нформацйно-комункацйн та педагогчн технолог (чи хн елементи) нтерактивне, грове, нтегроване, проблемне навчання, метод проектв, технологя Створення ситуац успху тощо. Самоменеджмент нновацй доцльно розглядати як напрям нновацйного освтнього менеджменту, що сьогодн активно розробляться теоретиками  практиками. Недостатня усвдомленсть значущост людського фактора  типовим утрудненням у систем органзац й управлння нновацйними процесами як на регональному, так  на шкльному рвнях. Щоб створити умови для саморозвитку та самореалзац вчителв початкових класв, треба активно залучати х до проектно-впроваджувально дяльност [5]. Вона передбача наступн технологчн етапи: перший самостйне виявлення проблеми в педагогчнй практиц; другий обAрунтування шляхв  розв язання з використанням нових чи нновацйних технологй; третй розробка персонал-технолог досягнення передбачуваного результату; четвертий упровадження ц технолог у практику. Таким чином здйснються розгортання природних процесв самоорганзац та самоуправлння про

Проектно-впроваджувальна дяльнсть як модель самоменеджменту вчителя початкових класв вано-франквсько област

Проектно-впроваджувальна дяльнсть як модель самоменеджменту вчителя початкових класв вано-франквсько област

Комментариев нет:

Отправить комментарий